Cel modułu: Cel modułu: Poznasz zasady oceny koleżeńskiej i samooceny uczniów, żeby wykorzystać je w procesie uczenia się i nauczania. Kryteria sukcesu: Kryteria sukcesu: Zaplanujesz sposób wprowadzenia oceny koleżeńskiej w klasie. Zaplanujesz sposób przeprowadzenia samooceny przez uczniów. Przeprowadzisz lekcję/lekcje z wykorzystaniem oceny koleżeńskiej i samooceny. Wyciągniesz wnioski z doświadczenia oceny koleżeńskiej i samooceny i zastosujesz je do rozwijania uczenia się i nauczania w swojej klasie. Odpowiedzialność za własne uczenie się i zmiana ról Stosowanie oceny koleżeńskiej i samooceny jest sposobem skutecznego uświadamiania uczniom, że to na nich spoczywa duża część odpowiedzialności za uczenie się. Jest również działaniem zmierzającym do tego, by nauczyciel dzielił z uczniami odpowiedzialność za uczenie się. Kiedy uczeń musi zastanowić się nad tym, co on lub jego kolega w pracy zrobił dobrze, a co wymaga poprawy i w jaki sposób możn...